Kolej w Polsce i Europie

Moderator: Comen

Awatar użytkownika
Comen
Ekipa Forum
Ekipa Forum
Posty: 4929
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 16 gru 2015, o 11:10

Połączenie kolejowe między Krakowem a Katowicami póki co i tak nie wytrzymuje konkurencji autobusu, który trasę przemierza mniej więcej w półtorej godziny, nawet ciut krócej.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 16 gru 2015, o 11:20

Ciężko, żeby wytrzymywało przy takich czasach przejazdu. Interbus i Unibus przebywają tę trasę w 1,20 h w cenie 14 zł (ceny na PKP są zdecydowanie wyższe, ale to wg wykładni: dłużej jedziesz - więcej płacisz).

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 16 gru 2015, o 13:27

gar pisze:Nowy rozkład kolejowy już funkcjonuje i można tam znaleźć trochę ciekawostek np. znalazłem osobowy na trasie Katowice - Kraków jeżdżący szybciej od IC. IC jedzie 2,14 h (wyjazd 19.36, przyjazd 21.50), a osobowy 2,03 h (wyjazd 19.07, przyjazd 21.10). Inne IC jeżdżą ciut szybciej tj. 2,00 h, ale jak dla mnie 3 minuty różnicy w czasie przejazdu między IC a osobowym, gdy ten drugi zatrzymuje się na 17 przystankach i stacjach po drodze to jakiś żart. Pewnie jak się dobrze poszuka to takich kwiatków będzie dużo więcej.
Kolejne takie kwiatki:
Jasło - Zagórz: pospieszny (TLK IC) 16.58 - 18.40, czyli 2,42 h
osobowy (PR) 17.27 - 19.06, czyli 2,39 h, mimo 15 postojów więcej
Kraków Płaszów - Zakopane pospieszny (TLK IC) 9.12 - 12.13, czyli 3,01 h
przyspieszony (PR) 9.52 - 12.45, czyli 2,53 h mimo tego że jedzie dłuższą trasą tj. wjeżdża do Rabki-
Zdroju.
Poza nimi są pospieszne które jadą na tej trasie: 3,20 h, 3,26 h, a Inter City 3,03 h.
Wrocław Główny - Kudowa-Zdrój pospieszny (TLK IC) 6.02 - 9.19, czyli 3,17 h, i 14.25 - 17.50, czyli 3,25 h
przyspieszony 7.21 - 10.18, czyli 2,57 h i osobowy 13.10 - 15.51, czyli 2,41 h
Dojechać szybciej o prawie 3 kwadranse osobowym niż pospiesznym na trasie liczącej 133 km to jest wyczyn.
Jeśli ktoś wie o takich wyczynach w nowym rozkładzie jazdy niech się podzieli ta wiedzą.

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 18 sty 2016, o 08:51

Z dobrze poinformowanego źródła:
"Koleje Rosyjskie podjęły decyzję, która znacznie wpłynie na wizerunek kolei na obszarze niemal piątej części świata. Symbol radzieckiego modelu przemieszczania się – wagon plackartny – przejdzie do historii. Jeden z największych kolejowych przewoźników na świecie zaczął wycofywać z ruchu tabor, który wykształcił współczesną kulturę podróżowania w krajach byłego Sojuza"
Wszystko się kiedyś kończy ...

Awatar użytkownika
tadeks
Ekspert: Góry
Ekspert: Góry
Posty: 738
Rejestracja: 7 cze 2014, o 21:17
Lokalizacja: Słupsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: tadeks » 21 lut 2016, o 17:23

tadeks pisze:Od ponad wieku, sprzed I w.ś. istnieją projekty i chęci zbudowania nowej lini kolejowej łączącej Kraków z Nowym Sączem. ... Nowa linia przebiegałaby z Krakowa(Podłęże) do Piekiełka(pomiędzy Tymbarkiem, a Limanową). Nie wiem, co z tym interesującym i potrzebnym projektem stanie się...

Coś w temacie dzieje się, i to nie w terminie przedwyborczym.
Fragmenty z Kuriera Kolejowego z dn.21.02.2016r:
...Już w latach 30. XX wieku pojawiła się koncepcja budowy linii przez Myślenice, która miała skrócić czas przejazdu Kraków – Zakopane do półtorej godziny...
Dziś, po ponad 70 latach, wróciła szansa na szybkie połączenie kolejowe. Jeżeli powstanie linia Podłęże – Piekiełko (a właściwie Rudzice – Szczyrzyc – Mszana Dolna/Tymbark), to do zimowej stolicy Polski z Krakowa dojedziemy w 90 minut, z Warszawy w 3 godziny 40 minut, a z Gdańska w niewiele ponad 6 godzin. Takie czasy będą nieosiągalne nie tylko dla autobusów, ale również dla samochodów. Jednak Podhale nie będzie głównym beneficjentem nowej trasy. Najwięcej skorzysta na niej osiemdziesięciotysięczny Nowy Sącz, z którego do stolicy Małopolski będzie można dojechać w godzinę. Skorzystają także takie miasta, jak Limanowa, Rabka-Zdrój, Muszyna czy Krynica...

Nowa linia ma służyć przede wszystkim usprawnieniu ruchu towarowego na południowo-wschodnie krańce Europy..

Trwająca perspektywa finansowa jest ostatnią szansą na dofinansowanie inwestycji przez Unię Europejską. Bez niej Podhale zawsze będą zalewać ogromne ilości kopcących samochodów, a do Nowego Sącza będziemy jeździć 2,5 godziny na około przez Tarnów. Największa liczba głosów za nową linią podczas konsultacji Krajowego Programu Kolejowego świadczy o dużym poparciu społecznym. Czas na śmiałą i wyczekiwaną przez pokolenia decyzję!”

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 23 lut 2016, o 13:17

Ten pomysł wraca jak bumerang tylko realizacji doczekać się nie może. Niemniej kibicuję mu i trzymam kciuki aby wyszło z tego coś dobrego.

Awatar użytkownika
Comen
Ekipa Forum
Ekipa Forum
Posty: 4929
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 23 lut 2016, o 21:03

A słyszałem jeszcze o pomyśle szybkiej kolejki Kraków-Zakopane poruszającej się na jednej szynie poprowadzonej ponad ziemią mniej więcej wzdłuż trasy "Zakopianki". Po niefortunnym końcu tzw. krakowskiej olimpiady jakoś na ten temat ucichło.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 23 lut 2016, o 23:38

Comen pisze:A słyszałem jeszcze o pomyśle szybkiej kolejki Kraków-Zakopane poruszającej się na jednej szynie poprowadzonej ponad ziemią mniej więcej wzdłuż trasy "Zakopianki". Po niefortunnym końcu tzw. krakowskiej olimpiady jakoś na ten temat ucichło.
Science - fiction w pełnym wydaniu. Coś w klimacie pomysłu pewnej (na całe szczęście niedoszłej) radnej, która wymyśliła, że na Górnym Śląsku można zbudować metro w chodnikach kopalni węgla kamiennego.

Awatar użytkownika
salewiak
Inicjator Forum
Inicjator Forum
Posty: 8135
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: phpBB 3.2

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: salewiak » 21 cze 2016, o 22:43

W PKP Intercity można aktualnie wypełnić ankietę o tym, co nas najbardziej denerwuje.
Rzecz jasna w czasie podróży pociągiem.

No właśnie, a co Wy napisalibyście w takiej ankiecie? <mysli>

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 22 cze 2016, o 09:15

Kilka rzeczy by się znalazło. Tak na szybko na pewno:
Składy pendolino bez odpowiedniej ilości miejsc dla dużych bagaży i brak WiFi
Krótkie składy na ciekawych turystycznych trasach, co oznacza tłok
Czas przejazdu na pewnych trasach (Kraków - Zakopane czy Katowice - Kraków)

Awatar użytkownika
Comen
Ekipa Forum
Ekipa Forum
Posty: 4929
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 22 cze 2016, o 09:54

Niepunktualność, tłoki nie tylko zresztą na turystycznych trasach - po prostu tam gdzie jest większe obciążenie przez dojazdy do pracy, szkoły, itp. Pozamykane ubikacje (to ostatnie się tyczy raczej pociągów regionalnych, czyli innej spółki)
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
salewiak
Inicjator Forum
Inicjator Forum
Posty: 8135
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: phpBB 3.2

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: salewiak » 22 cze 2016, o 09:57

W ankiecie podawano najczęściej:
- stan toalet (tutaj lekka poprawa ostatnio)
- zapachy w przedziałach (np. kanapki z kiełbasą wiejską i jajkami)
- ściąganie butów wśród współpasażerów
- rozmowy telefoniczne w przedziale

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 22 cze 2016, o 13:05

Alan pisze:W ankiecie podawano najczęściej:
- stan toalet (tutaj lekka poprawa ostatnio)
- zapachy w przedziałach (np. kanapki z kiełbasą wiejską i jajkami)
- ściąganie butów wśród współpasażerów
- rozmowy telefoniczne w przedziale
Na 3 ostatnie punkty spółka ma raczej niewielki wpływ, choć w niektórych składach (jeśli mi się nic nie pozajączkowało) pojawiły się przedziały ciszy - tam rozmowy telefoniczne są zakazane.

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 28 cze 2016, o 13:14

Podobno w przyszłym roku jest szansa na dojazd koleją do Bielawy. Jeśli ta koncepcja by wypaliła to znacznie mogłaby ułatwić penetrację Gór Sowich.

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 4 lip 2016, o 20:48

Gdyby ktoś lubił jeździć pociągami w Polsce bardzo, ale to bardzo wolno to polecam trasę (bardzo ciekawą i ładną widokowo): Jelenia Góra - Lwówek Śląski, 33 kilometry w czasie 1 godziny i 48 minut. Średnią prędkość pociągu na tej trasie proszę wyliczyć samodzielnie :)

Awatar użytkownika
Comen
Ekipa Forum
Ekipa Forum
Posty: 4929
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 5 lip 2016, o 20:56

No to istny "maratończyk" <lol> Ta linia doliną Bobru ma jeszcze charakter transportowy czy tylko i wyłącznie turystyczny?
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 5 lip 2016, o 22:47

Między Jelenią a Lwówkiem chyba tylko turystyczny. Dopiero koło Nowogrodźca (do Zebrzydowej gdzie łączy się z linią na Wrocław) ma jakiś charakter transportowy ze względu na działający tam kamieniołom (jeśli mnie pamięć nie myli).
Z drugiej strony 33 km i prawie 2 godziny jazdy to i dla turysty chyba lekkie przegięcie.

Awatar użytkownika
Comen
Ekipa Forum
Ekipa Forum
Posty: 4929
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 6 lip 2016, o 19:31

Dlaczego? Jeśli przejazd ma być atrakcją sam w sobie niech trwa
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 7 lip 2016, o 17:15

Gdyby jechać jakimś fajnym składem (może być zabytkowy) to tak, ale szynobusem, czyli puszką z której głowy przez okno wystawić się nie da to raczej marna frajda.

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 8 lip 2016, o 08:35

Obecnie na trasie Międzylesie (Polska) - Lichkov (Czechy) kursują po 4 składy dziennie, czyli całkiem sporo. Cena biletu (jakby nie było międzynarodowego) to 6 zł. Niestety tłumów w pociągach nie ma (w żadnym ze składów, którymi jechałem lub które widziałem nie dostrzegłem więcej niż 5 osób). Może w weekendy jest lepsza frekwencja.
Na stacji w Lichkovie nudzi się czeska służba celna i z tych nudów się czepia. Wyjątkowo rozbawiło mnie pytanie na widok termosa w moim plecaku: co to jest ?

Awatar użytkownika
salewiak
Inicjator Forum
Inicjator Forum
Posty: 8135
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: phpBB 3.2

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: salewiak » 11 paź 2016, o 11:59

Za portalem "rynek-kolejowy.pl"...

Od grudnia całoroczny pociąg Kraków – Żywiec!

Jacek Krupa, marszałek województwa małopolskiego oficjalnie potwierdził powrót całorocznych weekendowych połączeń na linii kolejowej Sucha Beskidzka – Żywiec. Jedno piątkowe połączenie pojedzie bezpośrednio z Krakowa Głównego do Żywca. Czas przejazdu z Krakowa Gł. do Żywca wyniesie poniżej 3 godzin.

Awatar użytkownika
gar
Szycha/Forumowicz 2016
Szycha/Forumowicz 2016
Posty: 3242
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 11 paź 2016, o 14:32

Ciekawe czy będzie zatrzymywał się na wszystkich stacjach. I pytanie zasadnicze: o jakiej godzinie go puszczą oraz czy będzie skomunikowany z innymi pociągami (chociażby na Zwardoń) ?

Awatar użytkownika
dinksiarz
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 416
Rejestracja: 30 paź 2015, o 23:54
Lokalizacja: Rzeszów/Krosno

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: dinksiarz » 12 paź 2016, o 17:44

Parę lat temu było szumnie rozgłaszane połączenie kolejowe Krosno-Eger ale jak wszystko co głośno krzyczane szybko ucichło a szkoda bo takie połączenie było super. Tymczasem znalazłem połączenie autobusowe z Budapesztem za cenę 90zł w obie strony.
A co do kolei to znalazłem świetne połączenie w rewelacyjnej cenie 23 zł, jest to pociąg relacji Lwów-Odessa.

Awatar użytkownika
salewiak
Inicjator Forum
Inicjator Forum
Posty: 8135
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: phpBB 3.2

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: salewiak » 12 paź 2016, o 22:15

gar pisze:czy będzie skomunikowany z innymi pociągami (chociażby na Zwardoń) ?
Pociągi będą skomunikowane z połączeniami w kierunkach: Katowice, Zwardoń oraz Kraków – Zakopane.

Awatar użytkownika
Comen
Ekipa Forum
Ekipa Forum
Posty: 4929
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 12 paź 2016, o 23:20

dinksiarz pisze: Tymczasem znalazłem połączenie autobusowe z Budapesztem za cenę 90zł w obie strony.
Do Budapesztu ale skąd? Z Krakowa zdaje się można było znaleźć polskiego busa za 30 zł. Z powrotem zazwyczaj cena była nieco droższa. To chyba dowód, że do Polski z Węgier jest faktycznie "pod górę", nie tylko tak na niby jak się mapę ścienną zawiesi <lol>
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: i 12 gości