Kolej w Polsce i Europie

Moderator: Comen

Awatar użytkownika
Comen
Moderator forum/Donator
Posty: 5153
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 20 gru 2018, o 09:24

W każdym razie dolnośląskie stawia na kolej czego świadectwem i rezultatem jest choćby takie zestawienie
kolej info.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku/Donator
Posty: 3570
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 20 gru 2018, o 17:47

To prawda, że dolnośląskie stawia na kolej i jest województwem, które przywraca do życia kolejne trasy i myśli poważnie o reaktywacji następnych.

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku/Donator
Posty: 3570
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 7 sty 2019, o 20:02

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za 180 mln zł netto na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Nowa trasa będzie wymagała m.in. budowy 58 km nowych torów kolejowych, 11 tuneli, 8 estakad, 20 mostów, ponad 30 wiaduktów. Realizacja projektu umożliwi przejazd na trasie Kraków – Zakopane w czasie krótszym niż 2 godziny.
Projekt bardzo ambitny. Trasa wyszłaby niezwykle ciekawa i widokowa. Szkoda tylko, że moja wiara w jej budowę jest nikła. 11 tuneli na 1 trasie kolejowej w Polsce - toż my niewiele więcej tuneli kolejowych mamy w całym kraju, a budowa tuneli drogowych idzie jak krew z nosa.
Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/3 ... ielko.html

Awatar użytkownika
Comen
Moderator forum/Donator
Posty: 5153
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 8 sty 2019, o 11:15

A w takich Włoszech trasa Genua-La Spezia to prawie same tunele.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku/Donator
Posty: 3570
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 8 sty 2019, o 20:48

U nich na jednej trasie kolejowej jest więcej tuneli niż u nas w całym kraju. Podobnie mają Szwajcarzy, Austriacy a nawet Słowacy.

Awatar użytkownika
Comen
Moderator forum/Donator
Posty: 5153
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 17 sty 2019, o 10:08

10 największych miast w Polsce bez dostępu do kolei:
1. Jastrzębie-Zdrój
2. Lubin
3. Siemianowice Śląskie
4. Łomża
5. Mielec
6. Bełchatów
7. Piekary Śląskie
8. Knurów
9. Police
10. Marki
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku/Donator
Posty: 3570
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 17 sty 2019, o 10:56

Jastrzębie od kilku lat walczy (póki co bezskutecznie) o powrót kolei.
Lubin chyba całkiem niedawno jeszcze jakieś połączenia miał (tak mi się wydaje).
Mieszkańcy Piekar Śląskich od granic miasta na najbliższą funkcjonującą stację kolejową w Radzionkowie mają niespełna 800 metrów.
Na 11 miejscu w tym zestawieniu będzie Czeladź.

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku/Donator
Posty: 3570
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 4 lut 2019, o 19:46

Zarząd Województwa Dolnośląskiego zdecydował o przejęciu linii kolejowej nr 322 z Kłodzka Nowego do Stronia Śląskiego. Na 22-kilometrowym szlaku, prowadzącym m.in. przez Lądek-Zdrój, zamierza odbudować infrastrukturę istotną dla uruchomienia połączeń pasażerskich i towarowych.
Jakakolwiek komunikacja na tym szlaku została zawieszona w 2004 roku. PKP argumentowało swoją decyzję nierentownością obsługi. Władze samorządowe Dolnego Śląska są pewne, że uda się im uczynić połączenie z Kłodzka do Stronia Śląskiego atrakcyjnym turystycznie. Przed 122 laty, gdy zostało uruchomione, przeważały walory gospodarcze.
Pociągiem do Stronia Śląskiego, Lądka-Zdroju i innych miejscowości położonych na tej linii podróżni powinni pojechać w ciągu trzech lat.