Kolej w Polsce i Europie

Moderator: Comen

Awatar użytkownika
Comen
Moderator
Posty: 5242
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 20 gru 2018, o 09:24

W każdym razie dolnośląskie stawia na kolej czego świadectwem i rezultatem jest choćby takie zestawienie
kolej info.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku
Posty: 3668
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 20 gru 2018, o 17:47

To prawda, że dolnośląskie stawia na kolej i jest województwem, które przywraca do życia kolejne trasy i myśli poważnie o reaktywacji następnych.

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku
Posty: 3668
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 7 sty 2019, o 20:02

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za 180 mln zł netto na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Nowa trasa będzie wymagała m.in. budowy 58 km nowych torów kolejowych, 11 tuneli, 8 estakad, 20 mostów, ponad 30 wiaduktów. Realizacja projektu umożliwi przejazd na trasie Kraków – Zakopane w czasie krótszym niż 2 godziny.
Projekt bardzo ambitny. Trasa wyszłaby niezwykle ciekawa i widokowa. Szkoda tylko, że moja wiara w jej budowę jest nikła. 11 tuneli na 1 trasie kolejowej w Polsce - toż my niewiele więcej tuneli kolejowych mamy w całym kraju, a budowa tuneli drogowych idzie jak krew z nosa.
Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/3 ... ielko.html

Awatar użytkownika
Comen
Moderator
Posty: 5242
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 8 sty 2019, o 11:15

A w takich Włoszech trasa Genua-La Spezia to prawie same tunele.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku
Posty: 3668
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 8 sty 2019, o 20:48

U nich na jednej trasie kolejowej jest więcej tuneli niż u nas w całym kraju. Podobnie mają Szwajcarzy, Austriacy a nawet Słowacy.

Awatar użytkownika
Comen
Moderator
Posty: 5242
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 17 sty 2019, o 10:08

10 największych miast w Polsce bez dostępu do kolei:
1. Jastrzębie-Zdrój
2. Lubin
3. Siemianowice Śląskie
4. Łomża
5. Mielec
6. Bełchatów
7. Piekary Śląskie
8. Knurów
9. Police
10. Marki
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku
Posty: 3668
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 17 sty 2019, o 10:56

Jastrzębie od kilku lat walczy (póki co bezskutecznie) o powrót kolei.
Lubin chyba całkiem niedawno jeszcze jakieś połączenia miał (tak mi się wydaje).
Mieszkańcy Piekar Śląskich od granic miasta na najbliższą funkcjonującą stację kolejową w Radzionkowie mają niespełna 800 metrów.
Na 11 miejscu w tym zestawieniu będzie Czeladź.

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku
Posty: 3668
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 4 lut 2019, o 19:46

Zarząd Województwa Dolnośląskiego zdecydował o przejęciu linii kolejowej nr 322 z Kłodzka Nowego do Stronia Śląskiego. Na 22-kilometrowym szlaku, prowadzącym m.in. przez Lądek-Zdrój, zamierza odbudować infrastrukturę istotną dla uruchomienia połączeń pasażerskich i towarowych.
Jakakolwiek komunikacja na tym szlaku została zawieszona w 2004 roku. PKP argumentowało swoją decyzję nierentownością obsługi. Władze samorządowe Dolnego Śląska są pewne, że uda się im uczynić połączenie z Kłodzka do Stronia Śląskiego atrakcyjnym turystycznie. Przed 122 laty, gdy zostało uruchomione, przeważały walory gospodarcze.
Pociągiem do Stronia Śląskiego, Lądka-Zdroju i innych miejscowości położonych na tej linii podróżni powinni pojechać w ciągu trzech lat.

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku
Posty: 3668
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 9 kwie 2019, o 15:18

Ostatnie wrażenia z wyjazdu kolejowego - ja się ubawiłem, żona była lekko skonsternowana:
w pociągu Praga - Warszawa (dla nas Katowice) czekały na nas 2 niespodzianki:
1. na nasze miejsca zostały sprzedane podwójne bilety (dla nas oraz dla innych podróżujących)
2. wagon w którym mieliśmy zarezerwowane miejsca nie jechał do Polski, ale kończył swój bieg w Bohuminie
Takie rzeczy dzieją się nie tylko w naszych kolejach (ale z naszych korzystam najczęściej i od czasu do czasu są takie kwiatki), a przy całej dzisiejszej technice i "skomputerowaniu" jest to delikatnie mówiąc zadziwiające.

Awatar użytkownika
Comen
Moderator
Posty: 5242
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 9 kwie 2019, o 20:05

Kiedyś takie rzeczy zdarzały się w kinie. Jakaś gapa nie pomyślała że na to samo miejsce sprzedawali bilet i karnet. Coś myślę że mechanizm pomyłki jest tu podobny sprzedaż dwóch różnych produktów. Nie zmienia faktu że potem jest problem przez tzw overbooking.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku
Posty: 3668
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 9 kwie 2019, o 22:08

To nie jest problem overbookingu, bo w pociągu było sporo miejsc wolnych.
Równie zabawną sytuację miałem kilka lat temu w Austrii, gdy okazało się, że miejsce na które posiadam rezerwację fizycznie nie istnieje.

Awatar użytkownika
Comen
Moderator
Posty: 5242
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 10 kwie 2019, o 11:04

Wagon się zepsuł i nie dołączyli go.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku
Posty: 3668
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 10 kwie 2019, o 11:23

Wagon był, ale krótszy, więc miejsca nie było. Na całe szczęście tłoku nie było, więc i tak siedziałem, ale jak widać takie niespodzianki zdarzają się także u mających opinię solidnych - Austriaków.

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku
Posty: 3668
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 15 kwie 2019, o 12:24

Przetestowałem połącznie (Kijów) Lwów - Przemyśl.
Czas przejazdu: teoretycznie, planowo 2 godziny wyszło 2,5 godziny, bo było opóźnienie ze wględu na problemy z dokumentami kilku osób na stacji Mościska II (tam odbywa się odprawa paszportowa ukraińska - kontrola polska odbywa się na stacji Medyka).
Opcja zdecydowanie lepsza niż przez przejście drogowe (chociażby ze względów czasowych).
Pewnych rzeczy jednak nie rozumiem np. podwójna kontrola bagażowa (najpierw w pociągu, następnie na granicy w Przemyślu).

Awatar użytkownika
salewiak
Administrator
Posty: 8444
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: phpBB 3.2

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: salewiak » 15 kwie 2019, o 13:33

gar pisze:
15 kwie 2019, o 12:24
Pewnych rzeczy jednak nie rozumiem np. podwójna kontrola bagażowa (najpierw w pociągu, następnie na granicy w Przemyślu).
Powinna być nawet potrójna.
To przecież zewnętrzna granica UE !!

Awatar użytkownika
gar
Forumowicz Roku
Posty: 3668
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 15 kwie 2019, o 15:23

Rozumiem, że to zewnętrzna granica UE, ale bez przegięć. Rozumiem gdyby były to odprawa ukraińska i polska, ale po co 2 kontrole bagażowe polskie. Wg mnie zupełnie spokojnie wystarczy jedna polska i jedna ukraińska.