Strona 1 z 2

Flixbus - opinie i nie tylko

: 6 mar 2018, o 16:57
autor: gar
Z Polskim Busem się żegnamy. Teraz nadszedł czas Flixbusa.
Zerknąłem na oferowane ceny w marcu na trasie Katowice - Warszawa i dla miłośników naprawdę tanich podróży nie mam dobrych wiadomości. Co prawda zdarzają się ceny w stylu 1,98 zł, ale niestety to rzadkość. Nowością są natomiast ceny powyżej 100 zł i stwierdzam z ubolewaniem, że nie jest to pojedynczy przypadek. Znalazłem nawet bilet na rzeczonej trasie za 154 zł, czyli drożej niż w IC.
Muszę zerknąć na inne trasy jak wygląda sytuacja.

Flixbus - opinie i nie tylko

: 6 mar 2018, o 18:39
autor: Comen
Wysukiwarka Flixbusa automatycznie znajduje ci też kursy z 1 przesiadką. Ja znalazłem przejazd z Katowic do Warszawy przez Rzeszów za jedyne 54 zł, ale podróżuje się od 8.00 do 21.00. Nie wiem może znalazłeś połączenie przez Berlin albo jeszcze jakoś ciekawiej.

Flixbus - opinie i nie tylko

: 6 mar 2018, o 19:26
autor: gar
Masz rację, ale żeby było ciekawiej nie pokazuje żadnego połączenia bezpośredniego.

Flixbus - opinie i nie tylko

: 6 mar 2018, o 20:14
autor: Comen
Tam gdzie masz Filtruj według (na lewym marginesie) trzeba zaznaczyć przejazdy bezpośrednie.

Flixbus - opinie i nie tylko

: 6 mar 2018, o 20:25
autor: gar
Miałem zaznaczone jedne i drugie, ale wybił połączenia tylko z przesiadką.

Flixbus - opinie i nie tylko

: 7 mar 2018, o 12:56
autor: Adler
Jeden pożytek z całej tej fuzji: rozbudowana sieć połączeń do Niemiec.

Flixbus - opinie i nie tylko

: 8 mar 2018, o 22:41
autor: Adler
A propos Niemiec i FlixBusa...
Pięć lat po uruchomieniu FlixBusa, spółka FlixMobility włącza do swojej oferty trasy obsługiwane przez pociąg - FlixTrain.

FlixTrain zacznie kursować 24 marca na terenie Niemiec. W pierwszej kolejności będzie obsługiwał regularne połączenia na trasie Hamburg-Duesseldorf-Kolonia, a od połowy kwietnia również Berlin-Frankfurt n.Menem-Stuttgart. Do końca kwietnia 2018 roku FlixTrain połączy 28 destynacji w Niemczech.

Ceny biletów na FlixTrain rozpoczynają się od 9,99 euro i są dostępne na stronie www.FlixTrain.com, w aplikacji FlixBus oraz w sklepach FlixBus na terenie Niemiec.

Przedstawiciele platformy przekonują, że aktualnie nie mają planów uruchamiania Flix Train na innych rynkach.

O czym informuje tur-info.pl.

Flixbus - opinie i nie tylko

: 17 kwie 2018, o 12:59
autor: Comen
Co sądzicie o tym? A mam wrażenie, że będę miał podobny problem. Coś mi się wydaje, że firma Flixbus jednak nie warta jest jakiegokolwiek zainteresowania ze strony klientów.
Korporacje zautomatyzowały obowiązującą w kontakcie z klientem grzeczność. Już dawno ich pracownicy nie mówią dziękuję, zapraszam, przepraszam... Teraz automatyczne nagranie wita nas na pokładzie autokaru, automat odpowiada na e-mail zawsze tą samą wyuczoną formułką, a sztuczna sekretarka powtarza 15 minut co 15 sekund, że za chwilkę ktoś Ci pomoże. Nie pomaga. Obsługuje Cię e-mail, aplikacja, automatyczne systemy.
Centrala firmy Flixbus jest w Niemczech. W Polsce ich nie ma - mówi mi jeden z kierowców. Może dlatego nikt z krwi i kości nie jest nam w stanie pomóc, gdy nagle okazuje się, że e-mail z biletem nie dotarł. Ani po polsku, ani po angielsku, ani… po niemiecku.Flixbus: “Możesz kupić drugi bilet bez rachunku”
Wydaliście 85 zł na bilety we Flixbusie, ale kierowca nie pozwala Wam wsiąść. Gdy widzi dowód zakupu, proponuje Wam kupno drugiego biletu, ale… bez rachunku. Jak za dawnych “dobrych” lat. Wszystko dzieje się o 23:45. Jest zimna noc, a Wy nie jesteście w mieście, w którym mieszkacie. Zapłacilibyście łapóweczkę?
Jeszcze nie wiem, że mój bilet znajdę w aplikacji przewoźnika. Nie mówi mi o tym kierowca, którego informuję, że:
- nie otrzymałem biletu e-mailem
- otrzymałem potwierdzenie DotPay o przekazaniu Flixbus moich pieniędzy (pokazuję mu screen)
- infolinia przez ponad 15 minut nie podnosiła słuchawki (pokazuję screen)
- elektroniczny system rezerwacji Flixbus pokazuje mi komunikat, że już kupiłem bilet (pokazuję to kierowcy)
Reakcja kierowcy FlixBus
Kierowca Flixbus stwierdza, cytuję: możesz kupić bilet online, ale o tej porze możesz mieć z tym problem. Możesz kupić bilet u mnie, ale bez rachunku. Kiedy jeszcze raz tłumaczę mu, że go kupiłem, mówi mi, że mnie nie wpuści. Oczywiście rozumiem to, bo podstawą jest okazanie biletu.
Co mnie wkurza:
- po zakupie drugiego biletu okazuje się, że kierowca ma moje (już) dwa bilety w systemie. Pokazał mi je! Nie sprawdził tego w pierwszej kolejności, bo podstawą jest “okazanie biletu”
- chce mi sprzedać bilet, ale tylko bez rachunku. O 23:45 jest to chamska łapówa i brutalne pozostawienie klienta na lodzie (a gdybym nie miał pieniędzy i internetu?)
- kierowca nie proponuje mi instalacji aplikacji, w której najprawdopodobniej znajdę swój bilet
- moje dwa kontakty z infolinią to ponad 15 minut bez podniesionej słuchawki i irytujący automatyczny głos:”za chwilę ktoś odpowie na Twoje pytania” (jeden z tych takich irytująco sympatycznych)
- nikt nie odpowiedział na moje trzy e-maile wysłane w ciągu trzech dni przez oficjalny formularz. Dostałem tylko automatyczne formułki.
- do tej pory nikt nie zaproponował mi zwrotu środków za kupiony dwa razy bilet
Stres związany z dojazdem na urlop to chyba najgorsze co może nas spotkać w podróży. Szkoda, że spotyka ze strony międzynarodowej korporacji, której automatyzacja obsługi klienta ma z założenia usprawnić z nim kontakt. Podróż do Zakopanego z Warszawy i powrót miały mnie kosztować 85 zł. Kosztowały ponad 140 zł. Czuję się nie tylko olany, ale też zwyczajnie oskubany z kasy. Łatwiej i taniej będzie następnym razem wybrać pociąg.

Flixbus - opinie i nie tylko

: 17 kwie 2018, o 18:40
autor: gar
Strach się bać, szczególnie że na wielu trasach konkurencji wielkiej nie mają.

Flixbus - opinie i nie tylko

: 17 kwie 2018, o 21:57
autor: Adler
Czy jest to opinia powtarzająca się w sieci, czy tylko przemyślenia zakompleksionego pseudoturysty?
Jakie źródło tej wypowiedzi?

Flixbus - opinie i nie tylko

: 18 kwie 2018, o 10:41
autor: Comen
http://citybranding.natemat.pl/234157,f ... t-dwa-razy
tutaj jeszcze kilka tego typu "kwiatków"
https://opiniuj.pl/flixbus.html
Autor jak sądzę zapomniał przejrzeć skrzynkę spam, bo o tym nie napisał, ale mogę sobie wyobrazić, że cała reszta tak właśnie wygląda. To nie są jakieś enigmatyczne żale, tylko opis konkretnej sytuacji. Swoją drogą Polski Bus miał dość dobrze funkcjonujący mailowo dział wsparcia, pamiętam że raz mi pomogli kiedy nie mogłem znaleźć zakupionego biletu. Płatne infolinie powinny być ustawowo zabronione.

Flixbus - opinie i nie tylko

: 18 kwie 2018, o 23:00
autor: Adler
Dziwi mnie to.
Podczas wczoraj zakończonego, odbywającego się w Tarnowie XI Forum Inwestycyjnego to właśnie firma przewozowa Flixbus została laureatem w kategorii "Inwestycja Roku". (T)

Pozwolę sobie zacytować fragmenty za "forum-ekonomiczne.pl":
FlixBus jest największym w Europie operatorem dalekobieżnych połączeń autobusowych, oferującym blisko 250 000 połączeń dziennie do ponad 1 700 lokalizacji w 27 krajach w Europie. Celem firmy jest zapewnienie wygodnych, dostępnych cenowo i łatwych do zarezerwowania przewozów autobusowych. Znaczną część sukcesu FlixBusa można przypisać cyfryzacji i innowacjom produktowym, które będą udoskonalane w najbliższych miesiącach. Szczególny nacisk będzie położony na rozwój aplikacji mobilnej FlixBus oraz opcji rezerwacji miejsc.

– Inwestycja FlixBusa w polski rynek daje wiele nowych możliwości nie tylko dla pasażerów, ale także dla polskich firm transportowych. Nasz model biznesowy opiera się na ścisłej współpracy z lokalnymi przewoźnikami – zwykle rodzinnymi firmami, których sukces budowany jest przez pokolenia. Dzięki FlixBusowi zyskują oni możliwość długoterminowego wzrostu w ramach silnej i innowacyjnej marki – komentuje Kamila Zalewska, Senior Business Development Manager FlixBus Polska – Nagroda „Inwestycja Roku” potwierdza naszą ogromną motywację do kreowania przyszłości transportu i mobilności w Polsce. Cieszymy się, że tym samym możemy przyczyniać się do rozwoju polskiej gospodarki transportowej.

(W)

Flixbus - opinie i nie tylko

: 19 kwie 2018, o 06:47
autor: Comen
Jak widać jest prawda czasu i prawda ekranu ;)

Flixbus - opinie i nie tylko

: 2 sie 2018, o 23:00
autor: Adler
Kilka spostrzeżeń.
Za rezerwację miejsca przy stoliku na dole zapłaciłem 3 zł/os.
Co ciekawe przy rezerwacji biletu widzimy opcję „Składki na ochronę klimatu“, by zrekompensować powstałą w trakcie przejazdu ilość CO2. Na trasie Kraków-Wrocław w wybranym przeze mnie wariancie to koszt 1,83 zł (opcjonalnie).

Flixbus - opinie i nie tylko

: 3 sie 2018, o 03:41
autor: tango
Moje krótkie spostrzeżenia:
1. Można zakupić bilet poprzez apkę w smartfonie - generalnie dobrze, choć nie udało mi się tego w porę uruchomić.

2. na dworcu w Sprzedaży Międzynarodowej bilet jest o 10 PLN droższy.

3. Przed początkiem podróży kierowca, bądź jego pomocnik, sam z siebie umieszcza mi plecak w bagażniku - dobrze.

4. w czasie podróży toaleta działała, była dostępna - bardzo dobrze.

5. u celu podróży kierowca, bądż jego pomocnik, podali mi plecak z bagażnika - bardzo dobrze.

Biorąc pod uwagę te trasy, które FlixBus obsługuje, trasy konkretnie zupełnie abstrakcyjne dla polskich przewoźników, to ja się we FlixBusie normalnie zakochałem. (M)

Flixbus - opinie i nie tylko

: 10 sie 2018, o 11:41
autor: Adler
Wczoraj jechałem z nimi na trasie Kraków-Wrocław.
Czerwone, skórzane fotele to jedyna pozostałość po Polskim Busie. :(
Polecam miejsca na dole przy stoliku. Więcej miejsca na nogi i spokojnie można popracować przy laptopie.
Rezerwacja tych miejsc dodatkowo płatna, o czym wspomniałem wcześniej.

Flixbus - opinie i nie tylko

: 30 wrz 2018, o 12:13
autor: Adler
Co ciekawe nowy kurs: Przemyśl-Wrocław/Wrocław-Przemyśl wykonuje dla nich gorlicki "Voyager".
Dobrze, bo ostatnio brakowało bezpośredniego połączenia o rozsądnej porze, w tym kierunku.

Re: Flixbus - opinie i nie tylko

: 23 lut 2019, o 15:45
autor: Comen
Flixbus wprowadza możliwość zakupu biletów bezpośrednio u kierowcy przed odjazdem. Na razie pilotażowo na 3 trasach: Szczecin-Berlin, Warszawa - Szczecin i Warszawa - Bydgoszcz, docelowo jednak na wszystkich liniach obsługiwanych przez przewoźnika w Polsce. W sumie to usprawnienie zwłaszcza dla osób bez dostępu do Internetu.

Re: Flixbus - opinie i nie tylko

: 23 lut 2019, o 16:09
autor: Rozmak
Comen pisze:
23 lut 2019, o 15:45
Flixbus wprowadza możliwość zakupu biletów bezpośrednio u kierowcy przed odjazdem. Na razie pilotażowo na 3 trasach: Szczecin-Berlin, Warszawa - Szczecin i Warszawa - Bydgoszcz, docelowo jednak na wszystkich liniach obsługiwanych przez przewoźnika w Polsce. W sumie to usprawnienie zwłaszcza dla osób bez dostępu do Internetu.
A są już jakieś informacje od kiedy możliwy będzie zakup u kierowcy na pozostałych trasach?

Re: Flixbus - opinie i nie tylko

: 23 lut 2019, o 19:20
autor: Adler
Rozmak pisze:
23 lut 2019, o 16:09
A są już jakieś informacje od kiedy możliwy będzie zakup u kierowcy na pozostałych trasach?
Podają, że do końca marca na pozostałych połączeniach.

Re: Flixbus - opinie i nie tylko

: 26 sie 2019, o 18:14
autor: Comen
Przeglądałem ostatnio ofertę Flixbusa i widzę, że siatka połączeń miedzynarodowych znacznie się rozbudowała. Z Krakowa można m.in. bezpośrednio dojechać do Berlina, Monachium, Bremy, Amsterdamu, Kopenhagi, Mińska, Kijowa, Lublany, Zagrzebia, Splitu i Opatiji - wymieniając jeszcze przystanki pośrednie takie jak np. Dortmund, Hamburg, Ratyzbona czy Siófok.

Re: Flixbus - opinie i nie tylko

: 9 wrz 2019, o 06:12
autor: Comen
Pojawiła się gradacja autobusów na ekspresy pośpieszne i przyspieszone. Nie wiem czy ma to wpływ na cenę biletu.

Re: Flixbus - opinie i nie tylko

: 11 wrz 2019, o 21:01
autor: gar
Pewnie ma wpływ na czas przejazdu.

Re: Flixbus - opinie i nie tylko

: 14 wrz 2019, o 23:29
autor: Adler
Jak to ekspres pośpieszny i przyspieszony?
Ekspres, jak sama nazwa sugeruje, jest szybki. ;)
Jakieś przykłady konkretnych tras, z czasem przejazdu i cenami?

Re: Flixbus - opinie i nie tylko

: 15 wrz 2019, o 00:51
autor: Comen
Ekspres do Wrocławia pośpieszny do Warszawy przez Kielce przyspieszony do Częstochowy. Wszystkie z Krakowa