Forum "Turystycznie" - najciekawsze forum turystyczne w sieci! Już od prawie 14 lat!
Przed podróżą
Regulamin forum
Polecane miejsca, np. kawiarnie, hotele, itp. dodajemy do danego regionu w dziale "Polska". Zakaz umieszczania linków do komercyjnych stron www (reklam i ogłoszeń)!
Polecane miejsca, np. kawiarnie, hotele, itp. dodajemy do danego regionu w dziale "Polska". Zakaz umieszczania linków do komercyjnych stron www (reklam i ogłoszeń)!
Przed podróżą
Najważniejsze porady dla kierowców przed wyruszeniem w długą podróż:
Przed podróżą
Dokładnie zaplanuj trasę. Sprawdź czy zabrałeś wszystkie dokumenty prawo jazdy, dowód rejestracyjny, dowód ubezpieczenia samochodu.
Zabezpiecz swój bagaż, nie umieszczaj luźnych przedmiotów na tylniej półce, bo przedmiot ważący kilkadziesiąt dekagramów może przy nagłym hamowaniu zamienić się w lecący pocisk. Sprawdź czy posiadasz sprawne koło zapasowe i podnośnik. Sprawdź poziom płynów eksploatacyjnych, oleju, płynu hamulcowego, płynu do spryskiwaczy. Sprawdź ciśnienie w oponach i światła.
Podczas podróży
Pamiętaj o zajęciu właściwej pozycji za kierownicą, ustaw fotel i oparcie tak, aby swobodnie dosięgnąć sprzęgła oraz żeby wskaźniki zwłaszcza szybkościomierz był dobrze widoczny. Ręce powinny swobodnie spoczywać na kierownicy bez odrywania łopatek od tułowia.
Zapnij pas sprawdzając czy nie jest skręcony i czy ubranie nie zaplątało się w pas.
W bagażniku, warto mieć apteczkę, trójkąt, gaśnicę, linkę holowniczą, kamizelkę ostrzegawczą, zapasowe żarówki, rękawiczki, skrobaczkę do szyb, latarkę.
We wnętrzu warto mieć mapy, okulary przeciw słoneczne, gąbkę do przecierania szyb.
Podczas kontroli policji nie wysiadaj z samochodu, nie odpinaj pasa, trzymaj ręce na kierownicy, przygotuj dokumenty do kontroli, żądaj pokwitowania, gdy policjant zatrzyma prawo jazdy, bądź dowód rejestracyjny.
Po przyjeździe
Sprawdź czy wyłączyłeś światła i dodatkowe odbiorniki prądu, nie zostawiaj cennych rzeczy w aucie. Sprawdź stan techniczny auta, płyny światła, koła, bo w czasie podróży mogły się przepalić żarówki czy zmniejszyć ilość płynów.
Rady dotyczące jazdy ekonomicznej
Wrzuć wyższy bieg najszybciej jak to możliwe nie żyłuj silnika na niskich biegach, jedź na najwyższym możliwym biegu i na najniższych możliwych obrotach. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obrotów w silniku benzynowym lub 2000 w silniku wysokoprężnym.
Przyspieszaj dynamicznie, ale nie naciskaj pedału gazu do oporu. Jedź płynnie, przewiduj sytuację na drodze. Hamuj silnikiem zdejmując nogę z gazu. Nie jedź na luzie, jeśli chcesz zwolnić czy się zatrzymać, tocz się na biegu bez naciskania pedału gazu, oczywiście redukując biegi i naciskając sprzęgło przed samym zatrzymaniem, aby nie doprowadzić do szarpania, czy wręcz zgaśnięcia silnika. Uruchamiaj silnik bez dodawania gazu. Ruszaj od razu, nie rozgrzewaj samochodu na postoju. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu, klimatyzacji używaj z umiarem. Bądź przewidujący, unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań. Unikaj zbędnego obciążenia auta, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach i stan techniczny całego auta. Planując podróż wybierz trasę nawet trochę dłuższą, ale gwarantującą płynną jazdę bez stania w korkach. Unikaj jazdy na dystansie krótszym niż 4 km, bo silnik dopóki się nie rozgrzeje do właściwej sobie temperatury spala więcej paliwa.
Jazda nocą
Jeśli chcesz dostać się do miejsca docelowego w czasie sezonu turystycznego, jazda w nocy może mieć swoje zalety.
Wady:
• Ciemność, podczas jazdy nocą szybko zaczyna nużyć.
• Oślepiające światła nadjeżdżających z naprzeciwka pojazdów wymagają od ciebie wysokiej koncentracji.
• Dzieci często mają trudności z zasypianiem, a zatem są stałym źródłem rozpraszania uwagi.
• Jeśli pasażerowie zasną, zwiększa się wówczas ryzyko zapadnięcia w sen także kierowcy podczas nużącej nocnej jazdy.
• W nocy jest około trzy razy więcej wypadków niż w ciągu dnia.
Zatrzymaj się, jeśli rozpoznasz któryś z tych sygnałów:
• ciężkie powieki
• trudność z przypomnieniem sobie co się stało w ciągu ostatnich kilku kilometrów
• ziewanie
• zbaczasz w trakcie jazdy z drogi w lewo lub w prawo i szybko korygujesz kierunek
• nagle za bardzo zbliżyłeś się do pojazdu jadącego przed tobą
• zauważyłeś sygnalizację świetlną za późno lub ledwo co na czas
• masz tendencję do jazdy w kierunku nadjeżdżających pojazdów
• trudność ze skupieniem uwagi na obiektach oraz trudność z utrzymaniem otwartych powiek
• problemy z koncentracją
• kiwanie głową
Zmęczenie?
Aby móc określić dla siebie prawidłowy rodzaj odpoczynku, najlepiej jest trzymać się normalnego wzorca snu i czuwania.
• Upewnij się, że wystarczająco odpoczniesz w noc przed wyjazdem.
• Nigdy nie jedź natychmiast po pracy bez odpowiedniego odpoczynku wcześniej.
• Weź pod uwagę swój zegar biologiczny. Zdaj sobie sprawę z własnych wzlotów i upadków, staraj się dostosować. Ruszaj w trasę, kiedy czujesz się wypoczęty i skoncentrowany.
• Jedz lekki posiłek i nie pij alkoholu.
• Nie zobowiązuj się do sztywnego czasu wyjazdu i przyjazdu. Pozwoli to na bezstresową jazdę i sprawi, że będzie ona przyjemna.
źródło: artelis.pl
Przed podróżą
Dokładnie zaplanuj trasę. Sprawdź czy zabrałeś wszystkie dokumenty prawo jazdy, dowód rejestracyjny, dowód ubezpieczenia samochodu.
Zabezpiecz swój bagaż, nie umieszczaj luźnych przedmiotów na tylniej półce, bo przedmiot ważący kilkadziesiąt dekagramów może przy nagłym hamowaniu zamienić się w lecący pocisk. Sprawdź czy posiadasz sprawne koło zapasowe i podnośnik. Sprawdź poziom płynów eksploatacyjnych, oleju, płynu hamulcowego, płynu do spryskiwaczy. Sprawdź ciśnienie w oponach i światła.
Podczas podróży
Pamiętaj o zajęciu właściwej pozycji za kierownicą, ustaw fotel i oparcie tak, aby swobodnie dosięgnąć sprzęgła oraz żeby wskaźniki zwłaszcza szybkościomierz był dobrze widoczny. Ręce powinny swobodnie spoczywać na kierownicy bez odrywania łopatek od tułowia.
Zapnij pas sprawdzając czy nie jest skręcony i czy ubranie nie zaplątało się w pas.
W bagażniku, warto mieć apteczkę, trójkąt, gaśnicę, linkę holowniczą, kamizelkę ostrzegawczą, zapasowe żarówki, rękawiczki, skrobaczkę do szyb, latarkę.
We wnętrzu warto mieć mapy, okulary przeciw słoneczne, gąbkę do przecierania szyb.
Podczas kontroli policji nie wysiadaj z samochodu, nie odpinaj pasa, trzymaj ręce na kierownicy, przygotuj dokumenty do kontroli, żądaj pokwitowania, gdy policjant zatrzyma prawo jazdy, bądź dowód rejestracyjny.
Po przyjeździe
Sprawdź czy wyłączyłeś światła i dodatkowe odbiorniki prądu, nie zostawiaj cennych rzeczy w aucie. Sprawdź stan techniczny auta, płyny światła, koła, bo w czasie podróży mogły się przepalić żarówki czy zmniejszyć ilość płynów.
Rady dotyczące jazdy ekonomicznej
Wrzuć wyższy bieg najszybciej jak to możliwe nie żyłuj silnika na niskich biegach, jedź na najwyższym możliwym biegu i na najniższych możliwych obrotach. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obrotów w silniku benzynowym lub 2000 w silniku wysokoprężnym.
Przyspieszaj dynamicznie, ale nie naciskaj pedału gazu do oporu. Jedź płynnie, przewiduj sytuację na drodze. Hamuj silnikiem zdejmując nogę z gazu. Nie jedź na luzie, jeśli chcesz zwolnić czy się zatrzymać, tocz się na biegu bez naciskania pedału gazu, oczywiście redukując biegi i naciskając sprzęgło przed samym zatrzymaniem, aby nie doprowadzić do szarpania, czy wręcz zgaśnięcia silnika. Uruchamiaj silnik bez dodawania gazu. Ruszaj od razu, nie rozgrzewaj samochodu na postoju. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu, klimatyzacji używaj z umiarem. Bądź przewidujący, unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań. Unikaj zbędnego obciążenia auta, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach i stan techniczny całego auta. Planując podróż wybierz trasę nawet trochę dłuższą, ale gwarantującą płynną jazdę bez stania w korkach. Unikaj jazdy na dystansie krótszym niż 4 km, bo silnik dopóki się nie rozgrzeje do właściwej sobie temperatury spala więcej paliwa.
Jazda nocą
Jeśli chcesz dostać się do miejsca docelowego w czasie sezonu turystycznego, jazda w nocy może mieć swoje zalety.
Wady:
• Ciemność, podczas jazdy nocą szybko zaczyna nużyć.
• Oślepiające światła nadjeżdżających z naprzeciwka pojazdów wymagają od ciebie wysokiej koncentracji.
• Dzieci często mają trudności z zasypianiem, a zatem są stałym źródłem rozpraszania uwagi.
• Jeśli pasażerowie zasną, zwiększa się wówczas ryzyko zapadnięcia w sen także kierowcy podczas nużącej nocnej jazdy.
• W nocy jest około trzy razy więcej wypadków niż w ciągu dnia.
Zatrzymaj się, jeśli rozpoznasz któryś z tych sygnałów:
• ciężkie powieki
• trudność z przypomnieniem sobie co się stało w ciągu ostatnich kilku kilometrów
• ziewanie
• zbaczasz w trakcie jazdy z drogi w lewo lub w prawo i szybko korygujesz kierunek
• nagle za bardzo zbliżyłeś się do pojazdu jadącego przed tobą
• zauważyłeś sygnalizację świetlną za późno lub ledwo co na czas
• masz tendencję do jazdy w kierunku nadjeżdżających pojazdów
• trudność ze skupieniem uwagi na obiektach oraz trudność z utrzymaniem otwartych powiek
• problemy z koncentracją
• kiwanie głową
Zmęczenie?
Aby móc określić dla siebie prawidłowy rodzaj odpoczynku, najlepiej jest trzymać się normalnego wzorca snu i czuwania.
• Upewnij się, że wystarczająco odpoczniesz w noc przed wyjazdem.
• Nigdy nie jedź natychmiast po pracy bez odpowiedniego odpoczynku wcześniej.
• Weź pod uwagę swój zegar biologiczny. Zdaj sobie sprawę z własnych wzlotów i upadków, staraj się dostosować. Ruszaj w trasę, kiedy czujesz się wypoczęty i skoncentrowany.
• Jedz lekki posiłek i nie pij alkoholu.
• Nie zobowiązuj się do sztywnego czasu wyjazdu i przyjazdu. Pozwoli to na bezstresową jazdę i sprawi, że będzie ona przyjemna.
źródło: artelis.pl
-
- User
- Posty: 851
- Rejestracja: 10 paź 2010, o 16:51
- Lokalizacja: GieKSogród/Jaskółcze Gniazdo
Re: Przed podróżą
Jak to w życiu często bywa, coś za coś. Mechanicy, których znam, radzą, by jak najczęściej używać hamulca, wtedy będzie on najsprawniejszy. Pytanie, czy wolimy jazdę bezpieczniejszą i ciut droższą, czy tańszą i ciut mniej bezpieczną.Freak pisze:Hamuj silnikiem zdejmując nogę z gazu
"Oryginalność jest jedyną rzeczą, której użyteczności nie mogą pojąć nieoryginalne umysły” <John Stuart Mill, "O wolności">
-
- User
- Posty: 851
- Rejestracja: 10 paź 2010, o 16:51
- Lokalizacja: GieKSogród/Jaskółcze Gniazdo
Czym innym jest kwestia płynności jazdy, w tym jak najrzadszego ostrego hamowania, właściwa "dobrym" kierowcom, a czym innym osobliwość hamulców, które, jak każde urządzenie techniczne, powinny być raczej używane niż nieużywane.Freak pisze:"Dobry" kierowca bardzo rzadko używa hamulca.
Nie trzeba być mechanikiem, by wiedzieć, że samochód nieużywany psuje się szybciej niż używany. Dlaczego hamulców ta zasada miałaby nie dotyczyć?
"Oryginalność jest jedyną rzeczą, której użyteczności nie mogą pojąć nieoryginalne umysły” <John Stuart Mill, "O wolności">
Przykładowe mandaty za przekroczenie dozwolonej prędkości o 30km/h:
Austria: 200 - 2900 zł
Włochy: 610-2500 zł + 5 punktów
Hiszpania: 400- 2000 zł + 2-6 punktów
Szwajcaria: do 1300 zł
W. Brytania: do 2400 zł + 3-6 punktów
Słowacja: 470 zł
Niemcy: 300 zł- 400 zł + 3 punkty
Francja: 530-6000 zł + 2-4 punktów
źródło: magazyn "Podróże".
Austria: 200 - 2900 zł
Włochy: 610-2500 zł + 5 punktów
Hiszpania: 400- 2000 zł + 2-6 punktów
Szwajcaria: do 1300 zł
W. Brytania: do 2400 zł + 3-6 punktów
Słowacja: 470 zł
Niemcy: 300 zł- 400 zł + 3 punkty
Francja: 530-6000 zł + 2-4 punktów
źródło: magazyn "Podróże".
Re: Przed podróżą
Francja:
Już od 1 lipca 2012 r. wchodzi w życie obowiązek posiadania sprawnego alkotestu przez kierowców poruszających się po francuskich drogach. Wymóg dotyczy też zmotoryzowanych turystów tylko przejeżdżających przez Francję.
źródło: wp.pl
Już od 1 lipca 2012 r. wchodzi w życie obowiązek posiadania sprawnego alkotestu przez kierowców poruszających się po francuskich drogach. Wymóg dotyczy też zmotoryzowanych turystów tylko przejeżdżających przez Francję.
źródło: wp.pl
Re: Przed podróżą
przed podróżą warto zaopatrzyc sie w dobra walizke :) teraz można takie wygrac w konkursie organizowanym przez sklep podróżnika Wszyscy którzy pobiorą kod promocyjny dostają dodatkowo rabat na zakupy! tutaj jest kod
powodzenia :)
[uwagimod]aby reklamować podmioty gospodarcze należy skontaktować się z administratorem forum, patrz regulamin[/uwagimod]
powodzenia :)
[uwagimod]aby reklamować podmioty gospodarcze należy skontaktować się z administratorem forum, patrz regulamin[/uwagimod]
Re: Przed podróżą
No to ja dopiszę się do Przemka;zwłaszcza;że mam trochę doświadczenia w tego typu wyprawach;
Przemek pisze:Najważniejsze porady dla kierowców przed wyruszeniem w długą podróż:
Przed podróżą
Dokładnie zaplanuj trasę. Sprawdź czy zabrałeś wszystkie dokumenty prawo jazdy, dowód rejestracyjny, dowód ubezpieczenia samochodu.
Po ustaleniu punku docelowego wchodzę na google map i na targeo gdzie sprawdzam przebieg trasy;objazdy;sugerowany czas dojazdu.Ponieważ korzystam z Auto Mapy mam możliwość z Targeo zgrać ją do nawigacji.
Planując czas dojazdu w sprzęcie dokładam częstsze przerwy-co 120 min/20 min odpoczynku i ZANIŻAM prędkości dopuszczalne na drogach-mam wtedy bardziej realny czas dojazdu.
Zabezpiecz swój bagaż, nie umieszczaj luźnych przedmiotów na tylniej półce, bo przedmiot ważący kilkadziesiąt dekagramów może przy nagłym hamowaniu zamienić się w lecący pocisk. Sprawdź czy posiadasz sprawne koło zapasowe i podnośnik. Sprawdź poziom płynów eksploatacyjnych, oleju, płynu hamulcowego, płynu do spryskiwaczy. Sprawdź ciśnienie w oponach i światła.
Podczas podróży
Pamiętaj o zajęciu właściwej pozycji za kierownicą, ustaw fotel i oparcie tak, aby swobodnie dosięgnąć sprzęgła oraz żeby wskaźniki zwłaszcza szybkościomierz był dobrze widoczny. Ręce powinny swobodnie spoczywać na kierownicy bez odrywania łopatek od tułowia.
Zapnij pas sprawdzając czy nie jest skręcony i czy ubranie nie zaplątało się w pas.
W bagażniku, warto mieć apteczkę, trójkąt, gaśnicę, linkę holowniczą, kamizelkę ostrzegawczą, zapasowe żarówki, rękawiczki, skrobaczkę do szyb, latarkę.
Dodam posiadanie instrukcji obsługi nawet samodzielnie wydrukowanej bo można się zdziwić-w mojej cytrynce akumulator mam pod siedzeniem kierowcy;a klucz do kół w pokrywie schowka przed pasażerem z tyłu.Warto także wrzucić małą butlę 1l oleju silnikowego;jakąś wodę na ewentualne dolewki.
We wnętrzu warto mieć mapy, okulary przeciw słoneczne, gąbkę do przecierania szyb.
Podczas kontroli policji nie wysiadaj z samochodu, nie odpinaj pasa, trzymaj ręce na kierownicy, przygotuj dokumenty do kontroli, żądaj pokwitowania, gdy policjant zatrzyma prawo jazdy, bądź dowód rejestracyjny.
Po przyjeździe
Sprawdź czy wyłączyłeś światła i dodatkowe odbiorniki prądu, nie zostawiaj cennych rzeczy w aucie. Sprawdź stan techniczny auta, płyny światła, koła, bo w czasie podróży mogły się przepalić żarówki czy zmniejszyć ilość płynów.
Rady dotyczące jazdy ekonomicznej
Wrzuć wyższy bieg najszybciej jak to możliwe nie żyłuj silnika na niskich biegach, jedź na najwyższym możliwym biegu i na najniższych możliwych obrotach. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obrotów w silniku benzynowym lub 2000 w silniku wysokoprężnym.
W typowym benzyniaku średniej klasy przy przeciętnym obciążeniu jadąc bez przyśpieszania piątkę można włożyć na płaskim już od 50-60 km; w trasie staram się nie przekraczać 110 km/h (pomijam ekspresówki i autostrady).
Przyspieszaj dynamicznie, ale nie naciskaj pedału gazu do oporu. Jedź płynnie, przewiduj sytuację na drodze. Hamuj silnikiem zdejmując nogę z gazu. Nie jedź na luzie, jeśli chcesz zwolnić czy się zatrzymać, tocz się na biegu bez naciskania pedału gazu, oczywiście redukując biegi i naciskając sprzęgło przed samym zatrzymaniem, aby nie doprowadzić do szarpania, czy wręcz zgaśnięcia silnika. Uruchamiaj silnik bez dodawania gazu. Ruszaj od razu, nie rozgrzewaj samochodu na postoju. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu, klimatyzacji używaj z umiarem. Bądź przewidujący, unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań. Unikaj zbędnego obciążenia auta, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach i stan techniczny całego auta. Planując podróż wybierz trasę nawet trochę dłuższą, ale gwarantującą płynną jazdę bez stania w korkach. Unikaj jazdy na dystansie krótszym niż 4 km, bo silnik dopóki się nie rozgrzeje do właściwej sobie temperatury spala więcej paliwa.
W czasie przyśpieszania najlepiej wciskać gaz do 80% głębokości wciśnięcia.
Jazda nocą
Jeśli chcesz dostać się do miejsca docelowego w czasie sezonu turystycznego, jazda w nocy może mieć swoje zalety.
Wady:
• Ciemność, podczas jazdy nocą szybko zaczyna nużyć.
• Oślepiające światła nadjeżdżających z naprzeciwka pojazdów wymagają od ciebie wysokiej koncentracji.
• Dzieci często mają trudności z zasypianiem, a zatem są stałym źródłem rozpraszania uwagi.
• Jeśli pasażerowie zasną, zwiększa się wówczas ryzyko zapadnięcia w sen także kierowcy podczas nużącej nocnej jazdy.
• W nocy jest około trzy razy więcej wypadków niż w ciągu dnia.
Zatrzymaj się, jeśli rozpoznasz któryś z tych sygnałów:
• ciężkie powieki
• trudność z przypomnieniem sobie co się stało w ciągu ostatnich kilku kilometrów
• ziewanie
• zbaczasz w trakcie jazdy z drogi w lewo lub w prawo i szybko korygujesz kierunek
• nagle za bardzo zbliżyłeś się do pojazdu jadącego przed tobą
• zauważyłeś sygnalizację świetlną za późno lub ledwo co na czas
• masz tendencję do jazdy w kierunku nadjeżdżających pojazdów
• trudność ze skupieniem uwagi na obiektach oraz trudność z utrzymaniem otwartych powiek
• problemy z koncentracją
• kiwanie głową
No i warto dodać;że poza miastem warto na pustej drodze jechać "okrakiem" czyli pośrodku jezdni-zmniejszamy ryzyko kolizji z czymś co nam może wyskoczyć z poboczu czy też rowu;unikamy też dziur.
Zmęczenie?
Aby móc określić dla siebie prawidłowy rodzaj odpoczynku, najlepiej jest trzymać się normalnego wzorca snu i czuwania.
• Upewnij się, że wystarczająco odpoczniesz w noc przed wyjazdem.
• Nigdy nie jedź natychmiast po pracy bez odpowiedniego odpoczynku wcześniej.
• Weź pod uwagę swój zegar biologiczny. Zdaj sobie sprawę z własnych wzlotów i upadków, staraj się dostosować. Ruszaj w trasę, kiedy czujesz się wypoczęty i skoncentrowany.
• Jedz lekki posiłek i nie pij alkoholu.
• Nie zobowiązuj się do sztywnego czasu wyjazdu i przyjazdu. Pozwoli to na bezstresową jazdę i sprawi, że będzie ona przyjemna.
Polecam regularne kawy na stacjach benzynowych;a nawet zjedzenie czegoś ciepłego-nawet lichy hot dog skutecznie pomaga;w czasie jazdy piję prawdziwą colę i napoje izotoniczne dla sportowców-co jakiś czas mały łuk-uboczny efekt;że po nich nie mamy potrzeb fizjologicznych.
źródło: artelis.pl
Re: Przed podróżą
Przed podróżą, w zależności do jakiego kraju się wybieramy warto sprawdzić wymogi jakie dany kraj ma ustalone. W niektórych krajach jak np. Słowacja kamizelki odblaskowe powinien posiadać każdy z pasażerów. Każdy samochód w krajach europejskich powinien posiadać naklejkę "PL" z tyłu samochodu. W Chorwacji każdy samochód powinien mieć dodatkowo zapas żarówek i bezpieczników. Niektóre kraje wprowadzają przymusowe posiadanie flary ostrzegawczej. Warto zapoznać się przed wyjazdem ze stroną internetową http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo
.....Lubię wracać tam, gdzie byłam już.......)
Re: Przed podróżą
a litery PL na tablicy rejestracyjnej nie wystarczą? Parę krajów europejskich zjeździłem i nikt nigdy nie czepił się braku nalepki
- creamcheese
- User
- Posty: 1404
- Rejestracja: 17 lut 2013, o 09:54
- Lokalizacja: Lublin
Re: Przed podróżą
Tu należy uważać...Modna jest ostatnio budowa wysepek przed skrzyżowaniami, a jazda okrakiem z linią środkową pomiędzy kołami doprowadzić może, przy zmniejszonej koncentracji, do najechania na wysepkę i słupek na niej stojący.mariusz77 pisze:No i warto dodać;że poza miastem warto na pustej drodze jechać "okrakiem" czyli pośrodku jezdni-zmniejszamy ryzyko kolizji z czymś co nam może wyskoczyć z poboczu czy też rowu;unikamy też dziur.
Pozdrawiam
Re: Przed podróżą
Zalecane jest, aby była naklejka. Ostatnio czytałam, że w niektórych krajach bardzo się tego czepiają. Być może dlatego, że znaczek na tablicy jest dużo mniej widoczny niż naklejka.Gollum pisze:a litery PL na tablicy rejestracyjnej nie wystarczą? Parę krajów europejskich zjeździłem i nikt nigdy nie czepił się braku nalepki
.....Lubię wracać tam, gdzie byłam już.......)
Re: Przed podróżą
Masz rację. Proponując jazdę okrakiem i będąc jej zwolennikiem miałem na myśli drogi między miastami;gdzie nie masz tego typu udziwnień a które często biegną przez lasy.Wtedy faktycznie mój pomysł jest bezpieczny;ale na "krajówkach" z wysypem słupków-masz rację.creamcheese pisze:Tu należy uważać...Modna jest ostatnio budowa wysepek przed skrzyżowaniami, a jazda okrakiem z linią środkową pomiędzy kołami doprowadzić może, przy zmniejszonej koncentracji, do najechania na wysepkę i słupek na niej stojący.mariusz77 pisze:No i warto dodać;że poza miastem warto na pustej drodze jechać "okrakiem" czyli pośrodku jezdni-zmniejszamy ryzyko kolizji z czymś co nam może wyskoczyć z poboczu czy też rowu;unikamy też dziur.
Pozdrawiam