Forum "Turystycznie" - najciekawsze forum turystyczne w sieci! Już od prawie 14 lat!

Kolej w Polsce i Europie

Linie lotnicze, autokary, rejsy, podróże pociągiem oraz samochodem.
Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 2 mar 2017, o 19:48

1 lipca ma zacząć kursowanie kolejny międzynarodowy pociąg przekraczający polsko-ukraińską granicę. Będzie jeździł w relacji Kowel – Chełm.
O nowym połączeniu poinformował Wojciech Balczun, prezes Ukrzalyznyci. – Robimy wszystko, aby od 1 lipca uruchomić jeszcze jedno międzynarodowe połączenie pomiędzy Kowlem a Chełmem, które obsługiwałyby autobusy szynowe produkcji polskiej Pesy. Pasażerowie otrzymaliby podwójną korzyść, ponieważ w Chełmie można się przesiąść na pociągi w kierunku Lublina i Rejowca, skąd można dojechać do Warszawy, Rzeszowa i Zamościa. Oznacza to możliwość dojazdu do każdego miejsca Polski – powiedział Balczun.

Możliwość dojazdu z Kowla do Chełma jednym pojazdem istnieje dlatego, że do tego drugiego miasta doprowadzony jest tor o szerokości 1520 mm.

Ponadto prezes Wojciech Balczun krótko wspomniał o staraniach dotyczących uruchomienia bezpośredniego połączenia Lwów – Kraków. – Jest szansa, aby takie połączenie uruchomić jeszcze tego lata – ocenił krótko. Przy okazji powiedział, że od początku 2017 roku z uruchomionego 23 grudnia pociągu Przemyśl – Lwów skorzystało już 17 tysięcy pasażerów.

Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 25 kwie 2017, o 13:19

Pierwszy weekend maja to dla wielu początek sezonu turystycznego. Dla tych, którzy w majówkę chcą wyruszyć w Polskę, największy kolejowy przewoźnik pasażerski – POLREGIO – przygotował wyjątkową ofertę: bilet umożliwiający podróżowanie bez limitów przez prawie 10 dni!

Tegoroczna majówka wyjątkowo sprzyja podróżowaniu. Majówka z POLREGIO – bo tak nazywa się najnowsza oferta Przewozów Regionalnych – to bilet umożliwiający odbycie nieograniczonej liczby przejazdów w czasie od 28 kwietnia (od 18:00) do 8 maja (do 6:00), czyli przez prawie 10 dni! Nowa oferta podzielona została wg. kategorii wiekowych. Osoby poniżej 26. roku życia (kryterium jest jedynie wiek, nie zaś status ucznia lub studenta) będą mogły kupić go w cenie 49 zł, a pozostali pasażerowie zapłacą za niego tylko 95 zł.

Bilet ma swoje plusy i minusy, ale może być ciekawym pretekstem do wyruszenia w podróż po Polsce.

Awatar użytkownika
Comen
Jr. Admin
Posty: 8795
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 25 kwie 2017, o 16:26

A orientujesz się na jakie pociągi ta promocja obowiązuje? W planie mam Białystok i Rzeszów. W sumie by się chyba zwróciło, choć na Podlasiu pociągami już raczej nie pojeżdżę.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 25 kwie 2017, o 16:46

Niestety tylko na REGIO. To poważnie utrudnia sprawę, ale jak się dobrze pokombinuje to można sporo pojeździć za niewielkie pieniądze.

Awatar użytkownika
Comen
Jr. Admin
Posty: 8795
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 26 kwie 2017, o 07:56

To szkoda. Ale REGIO do Białegostoku to raczej nie najlepszy pomysł, zwłaszcza jak pociąg pospieszny jest na miejscu w 5 godzin z małym dodatkiem.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Adler
Administrator
Posty: 13380
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Adler » 24 maja 2017, o 11:27

Na konferencji prasowej kolei ukraińskich prezes zarządu Wojciech Balczun zapowiedział uruchomienie pociągu Kraków – Lwów. Pierwszy pociąg miałby wyjechać w trasę już 1 sierpnia 2017 roku.

W komunikacie prasowym nie podano informacji o rozkładzie jazdy oraz cenach biletu. Wiadomo jedynie, że obecnie trwają rozmowy ze spółkami grupy PKP w sprawie uruchomienia pociągu.

Pociąg Kraków – Lwów miałby przekraczać granice bez konieczności wymiany „wózków” dzięki automatycznemu systemowi zmiany rozstawu kół SUW 2000.
kolejnapodroz.pl

Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 24 maja 2017, o 13:28

Pomysł ciekawy. Teraz trzeba czekać na godziny wyjazdów, czas przejazdu oraz ceny.

Awatar użytkownika
tadeks
Ekspert
Posty: 1194
Rejestracja: 7 cze 2014, o 21:17
Lokalizacja: Słupsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: tadeks » 30 maja 2017, o 16:47

Za dwa dni Dzień Dziecka.
PKP Intercity z tej okazji przygotowało wyjątkowy prezent dla najmłodszych podróżników.
1 czerwca br. każda osoba, która urodziła się w 2001 roku i później pojedzie pociągami PKP Intercity za darmo. Oferta „Dzień Dziecka z PKP Intercity” będzie obowiązywać w 2. klasie dowolnego pociągu Express InterCity Premium (EIP), Express InterCity (EIC), InterCity (IC) i Twoich Linii Kolejowych (TLK). Aby z niej skorzystać, wystarczy pobrać w kasie lub u konduktora bezpłatny bilet ze wskazaniem miejsca do siedzenia i zabrać ze sobą dokument stwierdzający wiek dziecka. Należy jednak pamiętać, że dodatkowy bilet na pociągi kategorii EIP (Pendolino) można otrzymać wyłącznie w kasach biletowych, przed rozpoczęciem podróży. Rodzice/opiekunowie dzieciaków tego dnia mogą liczyć na odczuwalne ulgi.

Niektóre nowości na sezon:
Od 11 czerwca, na trasie z Krakowa do Zakopanego, o 14 minut skróci się czas przejazdu najszybszego pociągu. To efekt budowy nowej łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej. W mieście będzie też nowy przystanek – Sucha Beskidzka Zamek.
Dużo zmian w kursowaniu pociągów (zmiany tras, komunikacja zastępcza) miedzy Poznaniem i Warszawą, także między Warszawą, a Lublinem.
O pociągach powracających na linię Sławno- Darłowo już tu pisano. W sezonie w weekendy ma kursować 6 par pociągów, w dni robocze będą 4 pary.

Awatar użytkownika
Yoana
User
Posty: 1869
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 22:16
Lokalizacja: Podkarpacie

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Yoana » 2 cze 2017, o 22:23

Po remoncie trasa z Tarnowa do Krakowa trwa tylko 1h. Wcześniej ok 1:30h. Teraz przejazd szynobusem z logo "Małopolska". Cena też okazyjna. :)

Awatar użytkownika
tadeks
Ekspert
Posty: 1194
Rejestracja: 7 cze 2014, o 21:17
Lokalizacja: Słupsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: tadeks » 7 cze 2017, o 09:47

W maju przejeżdżałem pociągiem m.in odcinek Kraków Główny - Płaszów. Zauważyłem zaawansowane roboty na nowej nitce kolejowej, która pozwoli pociągom jadącym z Kr. Gł w kierunku Suchej B/ Zakopanego na omijanie Płaszowa i uniknięcie zmiany kierunku jazdy. Skróci to czas jazdy o ok.15 - 20 minut. Nie znam szczegółów i terminu ukończenia inwestycji. Może Krakusy coś więcej wywęszą.
Podobne rozwiązanie już niebawem uruchomione zostanie w Suchej, już kończą. Zostanie w drodze do Zakopanego tylko zmiana kierunku jazdy w Chabówce.

Awatar użytkownika
Comen
Jr. Admin
Posty: 8795
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 7 cze 2017, o 12:50

Podejrzewam, że z perspektywy Krakowa dojazd pociągiem do Zakopanego i tak będzie niezbyt atrakcyjny czasowo i cenowo - bardziej ucieszy to Warszawiaków i mieszkańców innych regionów Polski. Trasa ta wymaga położenia drugiego toru co zwiększyłoby znacznie jej przepustowość. Wyobrażam sobie kursy kolei małopolskich w postaci linii podmiejskiej np z Krakowa do Suchej Beskidzkiej, Wadowic, Andrychowa, Kalwarii, Skawiny itp. Zastanawiam się jaki los czeka teraz stary dworzec w Suchej Beskidzkiej, który stanie się zbedny - jako stacyjka na bocznej i rzadko używanej trasie do Żywca.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Adler
Administrator
Posty: 13380
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Adler » 30 cze 2017, o 09:08

Jestem w szoku. 8-)
Jechałem przed chwilą wspomnianym przez Yoanę pociągiem (dawno nie jechałem tym środkiem transportu na tej trasie). Przejazd bardzo szybki ok. 50 min, klima, tablice elektroniczne, komunikaty o kolejnych postojach po polsku i angielsku, szybki darmowy Internet, przybliżony czas dojazdu. Moja zniżka powoduje (Tarnów-Kraków za 8zł), iż czas Voyagera przemija. Koleje Małopolskie zaszalały. :)

Awatar użytkownika
Adler
Administrator
Posty: 13380
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Adler » 3 lip 2017, o 16:24

major pisze:
30 cze 2017, o 09:08
Jechałem przed chwilą wspomnianym przez Yoanę pociągiem
major pisze:
30 cze 2017, o 09:08
Koleje Małopolskie zaszalały. :)
Wizualizacja:

WP_20170701_16_05_37_Pro.jpg

Niestety nie mogę powiedzieć tego samego o sprawdzonych przeze mnie tego dnia Kolejach Śląskich.
Może miałem pecha? (T)
Bardzo podobny tabor (może o 5 lat starszy od Małopolskich), ale na trasie Katowice-Wisła skończyło się 45min. opóźnieniem. Kilka postojów w lesie, w Skoczowie i Ustroniu - ponoć elektronika i silniki nawaliły. Jedyna pozytywna rzecz warta odnotowania to fakt, że panie sprzedające w kasach biletowych w Katowicach same, z własnej inicjatywy proponują korzystniejsze cenowo taryfy. Załapałem się tego dnia na promocję "Sosnowiec-Wisła Głębce" + moja zniżka.

Wizualizacja:

WP_20170630_10_33_56_Pro.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Yoana
User
Posty: 1869
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 22:16
Lokalizacja: Podkarpacie

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Yoana » 12 lip 2017, o 14:56

Ale gdy już zdarzy się awaria na torach, to można stracić nawet 2h. Kiedyś musiałam tyle czekać wśród traw, w szczerym polu. :(

Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 18 paź 2017, o 10:40

Wojciech Balczun nie jest już szefem ukraińskich kolei, a mimo to szykuje się nowe, ciekawe połączenie kolejowe Polski z Ukrainą. Po udanym pomyśle z pociągami Przemyśl - Kijów od 10 XII 2017 ruszyć ma (kursy codziennie) pociąg na trasie Przemyśl - Lwów - Tarnopol - Odessa. Ceny i czasu przejazdu jeszcze nie znam, ale prędzej czy później się tego dowiemy.

Awatar użytkownika
Comen
Jr. Admin
Posty: 8795
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Comen » 18 paź 2017, o 14:21

Swoją drogą czy między Tarnopolem a Odessą jest jescze coś ciekawego?
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 18 paź 2017, o 14:40

Szału raczej po drodze nie ma, choć jak się poszuka to coś się znajdzie. Blisko Tarnopola leży Chmielnicki (dawny Płoskirów) - miasto dość pokaźne - trochę zabytków jest. Inna sprawa, że pociąg wg mnie bardziej skierowany jest dla osób pracujących niż turystów zwiedzających Ukrainę.

Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 25 paź 2017, o 10:08

Od sierpnia trwa remont mostów na rzece Wiśle w okolicach miejscowości Wisła. Początkowo jacyś fantaści podawali, że prace zajmą miesiąc czasu. Prace trwają (oglądane wczoraj), ale czy zostaną zakończone przed zimą - tutaj pewności nie ma. Oznacza to większe problemy z dotarciem do Wisły, korki na drogach, tłok w busach oraz niemożność dotarcia do Wisły z rowerem komunikacją publiczną. Oby na sezon zimowy pociągi do Wisły ruszyły.

Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 25 paź 2017, o 10:41

Wiadomość z ostatnich dni: wakacyjne połączenie kolejowe z Popradu do Polski przez przejście graniczne w Muszynie chce uruchomić w przyszłym (2018) roku słowackie Ministerstwo Transportu. Rozmowy trwają. Czas pzrejazdu pociągu miałby wynieść ok. 2 - 2,5 h.

Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 27 lis 2017, o 21:05

Za Rynek Kolejowy z 23.11.2017

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 84526.html


Powrót pociągów do Świeradowa-Zdroju jest realny.

Samorządy z Dolnego Śląska chcą wznowienia kursów na trasie tzw. Kolejki Izerskiej do Świeradowa-Zdroju. Obecnie prowadzona jest szczegółowa inwentaryzacja istniejącej infrastruktury, która ma pozwolić na dokładne określenie kosztów prac niezbędnych do przywrócenia ruchu. Na razie nie wiadomo, kiedy ponowne otwarcie linii nr 317 i 336 mogłoby nastąpić.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego wraz z samorządami szczebla lokalnego chciałby przywrócić kursowanie pociągów pasażerskich na 17-kilometrowym odcinku Gryfów Śląski – Świeradów-Zdrój. Mowa tu o ciągu dwóch linii: 317 Gryfów Śląski – Mirsk (to część dawnej linii 217 Legnica – Pobiedna) i 336 Mirsk – Świeradów-Zdrój. Na dużych fragmentach trasa jest już rozebrana, na innych tor istnieje fizycznie, ale jest nieprzejezdny.

Kolej ma pobudzić rozwój gospodarczy Pogórza Izerskiego

– Koncepcja przywrócenia do eksploatacji linii 317 i 336 na odcinku Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój wynika z założeń Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa dolnośląskiego – tłumaczy Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWD. – W opracowaniu tym wskazano to połączenie jako istotne z punktu widzenia regionalnej sieci publicznego transportu zbiorowego. Celem tego projektu jest poprawa dostępności obszarów podgórskich oraz ich rozwój gospodarczy i społeczny – dodaje przedstawiciel samorządu.

Co ciekawe, aktualnie rozważany scenariusz zakłada przejęcie trasy przez jednostki samorządu terytorialnego niższego niż wojewódzki szczebla. Nie tylko zaproponowały one takie rozwiązanie, ale i wyraziły gotowość do pokrycia części kosztów robót zmierzających do przywrócenia przejezdności torów. Aktualnie trwa szacowanie wartości inwestycji.

Inwentaryzacja trasy zakończy się jeszcze w tym roku

– Na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei [jednostka budżetowa województwa] prowadzone są prace inwentaryzacyjne pozostałej infrastruktury. Zasadniczym ich celem jest określenie zakresu niezbędnych prac – relacjonuje przedstawiciel UMWD. Dokumentacja w tym zakresie ma być gotowa jeszcze w obecnym roku kalendarzowym.

Samorząd wojewódzki zapewnia, że nie tylko planuje remontować trasę, ale także wykorzystywać ją w przyszłości. – Planujemy wznowić kursowanie pociągów do Świeradowa-Zdroju po zakończeniu prac rewitalizacyjnych na infrastrukturze – deklaruje Wojciech Zdanowski. Na razie nie wskazuje jednak, w jakim horyzoncie czasowym ruch mógłby zostać otwarty.

Dwie dekady bez ruchu

Kolej dotarła do Świeradowa-Zdroju w 1909 r. Prywatna linia, tzw. Kolejka Izerska (Isergebirgsbahn), dowoziła pasażerów do Mirska, gdzie możliwa była przesiadka na pociąg publiczny. Zawieszenie ruchu pasażerskiego nastąpiło w roku 1996. Przez kolejne dwa lata linia do Mirska była wykorzystywana przez składy towarowe, następnie przewozy zamknięto całkowicie. Ostatni rozkład jazdy 1995/1996 zakładał trzy pary kursów w dni robocze i dwie w soboty i niedziele. Czas przejazdu z Gryfowa Śląskiego wynosił 35 minut.

Awatar użytkownika
Adler
Administrator
Posty: 13380
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Adler » 27 lis 2017, o 21:30

Od 10 grudnia nowy rozkład jazdy.
Podzielcie się z nami, jakie zmiany w Waszym regionie?

Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 8 sty 2018, o 16:53

Najprawdopodobniej w marcu ruszą połączenia pasażerskie na linii kolejowej Sanok – Komańcza. Pierwotnie takie połączenia miały zafunkcjonować już w ubiegłym roku. SKPL Cargo tłumaczy, że uruchomienie połączeń opóźniło się przez procedury, które musiały załatwić samorządy.

Pod koniec 2017 roku portal „Rynek kolejowy” (rynek-kolejowy.pl) poinformował o tym, że już za trzy miesiące ruszą połączenia pasażerskie z Sanoka do Komańczy. Uruchomienie takich połączeń SKPL Cargo zapowiadało pierwotnie od października 2017 roku.

„Rynek kolejowy” już w sierpniu 2017 roku informował o planach uruchomienia kolejowych połączeń z Sanoka przez Zagórz do Komańczy. „Połączenie miało być organizowane przez powiat sanocki, a przewoźnikiem – SKPL Cargo, które w tym rejonie w sierpniu uruchamiało pociągi w dni robocze. Według wstępnych założeń, od początku października spółka miała uruchamiać 3 pary pociągów na dobę.”

Jak poinformował „Rynek kolejowy” Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo, pociągi na trasie Sanok-Komańcza, najwcześniej ruszą w marcu. „Opóźnienie względem optymistycznego terminu wynikało z konieczności podjęcia różnych decyzji przez właściwe organy samorządów lokalnych, m.in. aktualizacji planów transportowych, zapewnienia odpowiednich środków finansowych z budżetów na funkcjonowanie połączenia, wyboru jednostki samorządu terytorialnego, który będzie organizatorem przewozów.”

Przedstawiciel SKPL Cargo potwierdza, że jego firma wciąż jest zainteresowana obsługą pasażerów w rejonie Bieszczad. – SKPL pozostaje w stałej gotowości do uruchomienia przewozów na liniach 107 i 108. Z tego też powodu nadal nie ewakuowaliśmy swojego motoraczka z Zagórza – podkreślał Albert Mikołajczyk.

Jak informuje „Rynek kolejowy”, inicjatywa kilku bieszczadzkich samorządów, to niejako odpowiedź na czasowe wstrzymanie realizacji połączeń kolejowych, organizowanych przez Marszałka Województwa Podkarpackiego. Chodzi o to, że na czas modernizacji odcinka linii nr 106 Rzeszów – Jasło, wstrzymano realizację przewozów kolejowych, bez zapewnienia komunikacji zastępczej. Pociągi na tę trasę mają wrócić w czerwcu przyszłego roku.

Większość bieszczadzkich samorządów popiera powrót pociągów na bieszczadzkie trasy, ale zdaje sobie sprawę z nakładów jakie trzeba będzie ponieść przy rewitalizacji niektórych tras. Pod koniec ubiegłego roku, radni gminy Ustrzyki Dolne poparli powiat bieszczadzki w sprawie rewitalizacji linii kolejowej nr 108 Stróże - Krościenko na odcinku Zagórz - Krościenko. Radni uznali, że jest to ważne przedsięwzięcie dla rozwoju naszego terenu o wyjątkowych walorach turystycznych i przyrodniczych. Uważają, że szeroko rozwinięta sieć komunikacyjna jest jednym z podstawowych elementów nowoczesnej infrastruktury, a przywrócenie ruchu kolejowego jest przykładem myślenia perspektywicznego.

Dodatkowo, z torów kolejowych korzystają obecnie Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe – bezsprzeczny hit turystyczny ostatnich lat. Samorządowcy mają jednak nadzieję, że uda się pogodzić powrót kolei i utrzymać tą atrakcję turystyczną. Obecnie trawją rozmowy na ten temat.

źródło: rynek-kolejowy.pl

Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 27 sty 2018, o 14:16

Od jakiegoś czasu kursuje w sezonie (raz na kilka dni) pociąg z Austrii do Turcji. Zajmuje mu to 31 godzin. Gdyby ktoś był zainteresowany trasą i cenami można zerknąć na jego stronkę internetową, którą posiada: http://www.optimatours.de

Awatar użytkownika
Adler
Administrator
Posty: 13380
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: Adler » 27 sty 2018, o 20:41

Widzę, że nawet z autem można.
Ciekawy pomysł, ale ten kierunek w obecnych czasach jest trochę niebezpieczny. (T)

Awatar użytkownika
gar
Ekspert
Posty: 8120
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:45
Lokalizacja: Śląsk

Kolej w Polsce i Europie

Post autor: gar » 28 sty 2018, o 11:17

admin pisze:
27 sty 2018, o 20:41
Widzę, że nawet z autem można.
Ciekawy pomysł, ale ten kierunek w obecnych czasach jest trochę niebezpieczny. (T)
W obecnych czasach bezpiecznych kierunków jest coraz mniej (odpada m. in. prawie połowa Europy), ale jak się człowiek będzie za bardzo przejmował to nigdzie nie pojedzie.

ODPOWIEDZ