Najlepsze forum turystyczne w sieci! Już od ponad 11 lat!

Rowery

Ogólne dyskusje o turystyce.
Adler
Administrator
Posty: 11189
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Rowery

Post autor: Adler » 17 lut 2011, o 17:38

W tym wątku o sprzęcie rowerowym (rowery górskie, trekingowe, miejskie, itp.)
Awatar użytkownika
arti5c
Posty: 85
Rejestracja: 15 lis 2010, o 16:07
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: arti5c » 17 lut 2011, o 22:02

Co do rowerów, ja zaopatrzyłem się w KROSS NAVIGO 2, i jak to moja żona nazwała go jest kosmiczny. Jestem z niego bardzo zadowolony jazda na nim jest lekka i pozwala na przejechanie dużej ilości km dziennie tak ponad 100 leciutko i nie męcząc się. Jest to rower trekingowy do dalekich wypraw wyposażony we wszystko co jest potrzebne czyli sakwy przednie i tylne, klucze, pompka, całe oświetlenie z podtrzymaniem oświetlenia z tyłu podczas postoju. Dynamo w przedniej piaście. Koła 28.
Ja jestem z niego bardzo zadowolony i śmiało mogę go polecić.
Obrazek
Adler
Administrator
Posty: 11189
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Adler » 17 lut 2011, o 22:12

A ja muszę pomyśleć o górskim, bo stary rower niedawno sprzedałem :-/

Od zawsze (jeszcze w czasach uczniowskich) podobały mi się "górale" brytyjskiej marki "Scott".

Ceny bardzo wysokie, ale powoli zbieram ;-)
Awatar użytkownika
GreeN
Posty: 80
Rejestracja: 7 gru 2010, o 07:36
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: GreeN » 18 lut 2011, o 07:33

Teraz przymierzam się do kupna
Obrazek
Czegoś w ten deseń.
Obrazek
Takie opony.


I zasuwam do lasu na free ;d
Inne rowery nie wchodzą w gre
po złamaniu 2 ram starczy ;>

koszt takiego [używanego] 1500-1700 zł
Adler
Administrator
Posty: 11189
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Adler » 18 lut 2011, o 20:47

Jaki to typ roweru?
Do czego przeznaczony, na jakie trasy?
BMX? :-)
Awatar użytkownika
GreeN
Posty: 80
Rejestracja: 7 gru 2010, o 07:36
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: GreeN » 18 lut 2011, o 20:53

Bmx to raczej do miasta do Street'u czyli ten co ja chcę nadaje się do lasu na drogi oraz skakanie ;) zabawa polega na szybkim zjeździe z górek między drzewami wykonywanie kilku metrowych skoków oraz poczuciu adrenaliny
Oczywiście kask wymagany ;)


Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=DF48u5WAjfA


;)
Pozdrawiam
Adler
Administrator
Posty: 11189
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Adler » 18 lut 2011, o 20:55

Przypomnienie:

ROWERY TREKKINGOWE I CROSSOWE

Rowery trekkingowe służą do pokonywania dużych dystansów po drogach asfaltowych i ubitych ścieżkach. Standardem są koła o rozmiarze 28" na które zakładane są wąskie opony z delikatnym bieżnikiem, co zapewnia lepszą przyczepność w różnych warunkach pogodowych. Dzięki uniwersalności trekkinga oraz geometrii ramy, zapewniającej wygodną pozycję rowerzysty, ma on szerokie zastosowanie dla celów rekreacji i turystyki, także tej zaawansowanej, kiedy z zamontowanymi sakwami przemierzamy tysiące kilometrów. Klasyczny trekking posiada bagażnik, oświetlenie i błotniki. Możemy także spotkać bardziej sportową wersję tego typu roweru - tzw. cross, który nie ma wyposażenia dodatkowego. Obecnie coraz częściej oba te rodzaje mają także przedni amortyzator o małym skoku, dzięki czemu jazda jest bardziej komfortowa.

ROWERY MIEJSKIE

Jak sama nazwa wskazuje, są to rowery przeznaczone do jazdy po mieście, wygodne komfortowe, często wybierane przez osoby starsze lub mające problemy z kręgosłupem.Rama, przeważnie bez prostej górnej rury zapewnia zarówno łatwe wsiadanie jak i zsiadanie. Pozycja rowerzysty jest bardzo wygodna, dzięki miękkiemu, szerokiemu siodełku oraz małej odległości między nimi a kierownicą. Średnica stosowanych kół to najczęściej 26 lub 28 cali, z oponami o szerokości 1,75 cala i lekko zaznaczonym bieżniku. Liczba biegów jest zależna od montowanej tylnej piasty. Bagażnik oraz dość często przyczepiane siatki na koła pozwalają bezpiecznie przewozić zakupy. Przednie i tylne oświetlenie oraz błotniki także należą do podstawowego wyposażenia rowerów miejskich. Najbardziej ekskluzywne z nich mają nawet pełną amortyzację - przedniego i tylnego koła.

ROWERY SZOSOWE

Są to rowery przeznaczone do jazdy w terenie płaskim i lekko górzystym, po dobrych jakościowo drogach twardych, takich jak asfalt. Ma duże koła o 28 calowej średnicy z ultra wąskimi, gładkimi oponami bezdętkowymi, tzw. szytkami mającymi małe opory toczenia. Jego charakterystyczną cechą jest wygięta kierownica o kształcie zbliżonym do baranich rogów. Szosówki mają mniejszą liczbę przełożeń niż rowery górskie (od 14 do 18) - dwa koła zębate w mechanizmie korbowym oraz 7, 8 lub 9 kółek zębatych z tyłu. Takim sprzętem możemy się przemieszczać na duże odległości, jednak nie jest zbyt wygodny z powodu pochylonej pozycji cyklisty.

ROWERY GÓRSKIE

Rowery te inaczej zwane MTB (skrót od angielskiej nazwy mountain terrain bike) były projektowane z myślą o tych, którzy chcą jeździć w trudnym terenie, pokonując wzniesienia i strome zjazdy. Rower taki ma koła o średnicy 26 cali, grube opony o szerokości od 1.95 do 2.5 cala z wystającym protektorem oraz systemem biegów, w którego skład wchodzą: manetki, dwie przerzutki i koła łańcuchowe. Tego typu jednoślad, zależnie od zastosowanego osprzętu, ma 21,24 lub 27 przełożeń, umożliwiających jazdę z różną prędkością. Przednia przerzutka obsługuje trzy koła łańcuchowe, zaś tylna odpowiednio siedem, osiem lub dziewięć.


bimark.pl
Awatar użytkownika
GreeN
Posty: 80
Rejestracja: 7 gru 2010, o 07:36
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: GreeN » 18 lut 2011, o 21:02

Ten co dałem to taki bardziej hardcore MTB ;)
Adler
Administrator
Posty: 11189
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Adler » 18 lut 2011, o 21:14

A może pochwalicie się ciekawymi, długimi trasami/wycieczkami rowerowymi?
Mile widziane: opis, zdjęcie i ilość km.
Awatar użytkownika
GreeN
Posty: 80
Rejestracja: 7 gru 2010, o 07:36
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: GreeN » 18 lut 2011, o 21:21

Zdjęc opisów nie mam ale licznik w ciągu 3 lat wskazuje 5000km :)
jak kupie nowy rower to będą filmy ze zjazdów
Adler
Administrator
Posty: 11189
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Adler » 18 lut 2011, o 21:28

Może kolega Norden coś opowie...
Awatar użytkownika
ziuba
Posty: 154
Rejestracja: 22 wrz 2010, o 18:18
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ziuba » 20 lut 2011, o 11:53

Ja się moge pochwalić zdobyta Pętlą Muszyńską, było cieżko, nawet pojawiły sie łzy...ale warto było...piękne widoki i niezapomniane wspomnienia:)
Trasa Rowerowa Turystyczna Pętla Muszyńska przeznaczona jest dla rowerzystów o dobrej kondycji i umiejętnościach kolarskich, wiedzie zarówno wygodnymi asfaltowymi szosami, leśnymi drogami jak również odcinkiem górskim bardzo stromym i trudnym technicznie. Trasa umiejętnie łączy, akcenty przyrodnicze i historyczne ze współczesnymi elementami regionu. Prowadzi przez rzadko uczęszczane pasma Zimnego i Dubnego. Wytyczona i oznakowana kierunkowskazami i tablicami informacyjnymi obrazującymi za pomącą wykresów, zdjęć i tekstów poszczególne odcinki.

Długość 32 km, czas przejazdu ok. 3:25 h, znaki czerwone
"Świat jest jak księga, kto nie podróżuje...czyta jakby tylko jedną stronę"
Awatar użytkownika
Norden
Posty: 1085
Rejestracja: 8 paź 2010, o 23:41
Lokalizacja: Wojnicz

Post autor: Norden » 22 lut 2011, o 23:31

Najdłuższą "asfaltową trasę" po Beskidach przejechałem w 2005 roku. Pętla liczyła około 140 kilometrów. Z domu wyjechałem około 7 rano, a wróciłem grubo po 22. Po drodze "zaliczyłem" min. Ciężkowice, Stróże, Grybów, Kamianną, Łabową, Nowy Sącz.

Najbardziej "górską trasę" pokonałem w 2007 roku. Wyjechać niebieskim szlakiem z Łomnicy na Halę Łabowską nie było łatwo. W sumie tego dnia przejechałem około 115 km.

W tamtym roku dzięki nowej taktyce - autem znajomego z rowerami na dachu podjeżdżaliśmy w bardziej odległe miejsca - zaliczyłem kilka +/- stukilometrowych "etapów" w Beskidzie Niskim, Wyspowym i w Pieninach.

Kiedy tylko czas i pogoda mi pozwalają, to jeżdżę rowerem do pracy - mam do niej około 12 kilometrów.

Od ostatniej jesieni preferuję też krótkie wieczorne 15-25 kilometrowe trasy z przewyższeniami rzędu 100-200 metrów po Pogórzu - dla zdrowia i polepszenia kondycji.

Sądzę, że w ciągu ostatnich 10 lat "zrobiłem na rowerze" spokojnie ponad 10 000 kilometrów.

Zimą jakoś niespecjalnie przepadam za rowerem - wolę narty, raki itd.
Adler
Administrator
Posty: 11189
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Adler » 22 lut 2011, o 23:32

Dobre wyniki...
Jaki rower?
Awatar użytkownika
Norden
Posty: 1085
Rejestracja: 8 paź 2010, o 23:41
Lokalizacja: Wojnicz

Post autor: Norden » 22 lut 2011, o 23:46

Mam dwa zwykłe "górale" - jeden ma 5 lat, drugi 10 - nic szczególnego. Za ten nowszy ("Delta" z Dębicy) dałem chyba niecałe 500 zł - http://www.moje_beskidy_mo.republika.pl/halLab5.html
Awatar użytkownika
Norden
Posty: 1085
Rejestracja: 8 paź 2010, o 23:41
Lokalizacja: Wojnicz

Post autor: Norden » 23 lut 2011, o 14:17

Awatar użytkownika
Gniewko
Posty: 246
Rejestracja: 20 mar 2011, o 18:04
Lokalizacja: Po południu

Post autor: Gniewko » 25 mar 2011, o 21:01

arti5c rower pierwsza klasa. Jestem wielkim zwolennikiem rowerów trekkingowych. Sam mam taki choć nie takiej klasy. Doskonale spisują się na szosie i w lekkim terenie.


Pozdrowka
Awatar użytkownika
petruss1990
Donator
Posty: 632
Rejestracja: 15 maja 2011, o 16:58
Lokalizacja: Hrubieszów/Lublin

Post autor: petruss1990 » 15 maja 2011, o 18:49

Rowerowy dzienny rekord to 225km Hrubieszów-Radecznica-Hrubieszów. Tak z ojcem uczciliśmy rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego.
Byłem kilka razy w Żółkwi rowerem(wspólnie ze stowarzyszeniem "Hrubieszów na rowerach")
ogólnie sporo jeżdżę, ale tylko szosówką.
Nie można kochać ojczyzny, nie kochając miejsca, w którym się człowiek urodził...
Awatar użytkownika
figamaga
Posty: 414
Rejestracja: 5 paź 2010, o 21:19
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: figamaga » 18 maja 2011, o 14:39

O rany, kiedy ja będę pokonywała takie trasy?! Na razie w ramach ćwiczeń to sobie jeżdżę po okolicy (ok.20 km.) bo kondycja u mnie marna ;)
Awatar użytkownika
petruss1990
Donator
Posty: 632
Rejestracja: 15 maja 2011, o 16:58
Lokalizacja: Hrubieszów/Lublin

Post autor: petruss1990 » 18 maja 2011, o 18:28

Ja dziennie jeździłem minimum 35, raz w tygodniu koło setki. Tak normalnie bo na studiach to..... też słabo. Tak optymalnie dla mnie to ok 50 dziennie, znajomy co się kiedyś ścigał to mówił że optymalnie to ok. 80km
Nie można kochać ojczyzny, nie kochając miejsca, w którym się człowiek urodził...
Adler
Administrator
Posty: 11189
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Adler » 23 maja 2011, o 19:41

Jak oceniacie nowe przepisy ruchu drogowego (kwestię rowerzystów)?
Awatar użytkownika
petruss1990
Donator
Posty: 632
Rejestracja: 15 maja 2011, o 16:58
Lokalizacja: Hrubieszów/Lublin

Post autor: petruss1990 » 24 maja 2011, o 17:06

Ważniejsze będzie nastawienie kierowców. Ale co do samych przepisów to ułatwiły nam życie. Najbardziej podoba mi się możliwość jazdy po 2 osoby.
Nie można kochać ojczyzny, nie kochając miejsca, w którym się człowiek urodził...
Awatar użytkownika
Norden
Posty: 1085
Rejestracja: 8 paź 2010, o 23:41
Lokalizacja: Wojnicz

Post autor: Norden » 31 maja 2011, o 22:55

Awatar użytkownika
petruss1990
Donator
Posty: 632
Rejestracja: 15 maja 2011, o 16:58
Lokalizacja: Hrubieszów/Lublin

Post autor: petruss1990 » 1 cze 2011, o 10:46

Ten profil terenowy wygląda bardzo ciekawie...
Nie można kochać ojczyzny, nie kochając miejsca, w którym się człowiek urodził...
Awatar użytkownika
figamaga
Posty: 414
Rejestracja: 5 paź 2010, o 21:19
Lokalizacja: Małopolska

Re: Rowery

Post autor: figamaga » 28 lut 2012, o 21:23

Rowery zimą :) http://www.tck.pl/aktualnosci-imprezy-f ... ylko-.html" onclick="window.open(this.href);return false;